WordPress, van blog tot shop

Misschien heb je er al eens van gehoord? Het (CMS) WordPress wordt wereldwijd gebruikt. Er zijn veel voordelen aan het gebruik ervan.

Voordelen

  • Het (open source) CMS is gratis te downloaden
  • Het is eenvoudig in gebruik
  • Het systeem wordt continu door ontwikkelaars verder ontwikkeld
  • Er zijn veel gratis en betaalde ’themes’ (vormgeving) verkrijgbaar
  • Er zijn veel ontwikkelaars die nuttige uitbreidingen aanbieden
  • Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is zeer goed te doen met dit systeem

Zelf onderhouden

Het belangrijkste uitgangspunt van een CMS is dat jij als eigenaar van de website zelf aanpassingen kunt doen. Via een inlogscherm kom je in de beheeromgeving van waaruit het mogelijk  is om pagina’s of berichten te maken, te wijzigen of te verwijderen. Ook kun je heel eenvoudig beelden toevoegen. Is je website uitgebreid met een webshop, dan kun je hier ook producten toevoegen. En dat is nog maar een deel van de mogelijkheden.

Hieronder diverse WordPress die ik heb ontworpen en gebouwd, of waarvan ik heb geholpen met de techniek:

SEO

WordPress leent zich uitstekend voor zoekmachine-optimalisatie (SEO). Standaard rust ik de door mij gebouwde websites uit met de Yoast plugin. Dit is een geweldige hulp bij het optimaliseren van de inhoud van je website voor zowel de bezoeker als de zoekmachine.
Of het gaat om het gebruik van de juiste zoekwoorden, de lengte van de teksten, tussenkopjes, de ‘meta-decriptions’ of het nadenken over interne en externe links; deze plugin helpt je enorm met het maken van de juiste keuzes.

Alle websites die ik bouw worden voorzien van Google Analytics. Hiermee kun je vaststellen hoeveel bezoekers je website heeft, hoe lang ze op de website blijven en nog veel meer. Dit levert belangrijke informatie op waarmee je je website kunt verbeteren.

Onderhoud

WordPress websites levert Eyeconic daarom ook alleen op met een onderhoudscontract.
Daarin zitten de volgende zaken verwerkt:

  • Regelmatige back-ups (van de website en de database)
  • Bijhouden van upgrades
  • Up-to-date houden van gebruikte plugins (en testen op eventuele conflicten)

Meer weten over WordPress?

Ik heb interesse! En nu?

-1- Kennismaken

Als we elkaar nog niet kennen, plan ik graag een afspraak in. De voorkeur is omdat persoonlijk te doen. Graag kom ik bij je langs en luister ik naar je wensen. Het is ook een goede manier om vast te stellen of er een wederzijds klik is.
Tegenwoord is online afspreken natuurlijk ook een stuk eenvoudiger. Skype, Teams, Zoom of welke online gereedschap dan ook, we kunnen ze allemaal inzetten.

-2- Prijsvoorstel

Als de klik er is en de intentie tot samenwerking is uitgesproken, werk ik een prijsvoorstel uit. Die begint doorgaans met een samenvatting van de wensen zoals besproken tijdens onze kennismaking. Op die manier stellen we veilig dat ik inderdaad alles goed heb begrepen.

Ik noem mijn prijsvoorstel bewust geen offerte. Hoewel ik mijn best zal doen zo goed mogelijk mijn voorziene werkzaamheden te vangen, blijft er altijd ruimte voor bijstelling.

-3- Ontwerp

Na overeenstemming over het prijsvoorstel start ik met het onwerpen. In de meeste gevallen werk ik twee tot drie voorstellen uit. Die presenteer ik persoonlijk aan je, of online. Zoals hierboven besproken zitten daar ook correctierondes bij inbegrepen.

-4- Oplevering

Na goedkeuring ontvangt je je logo in verschillende bestandsformaten.
Afhankelijk van de gekozen drukker kan ik de bestanden aan jou sturen of rechtstreeks naar de drukkerij.

-5- Archief

Ik bewaar alle bestanden van mijn klanten op mijn lokale computer. Deze bestanden worden tevens gebackupt in de ‘cloud’.
Dit betekent dat je te alle tijde ook je logo of huisstijldragers (kostenloos) bij mij kunt opvragen.