Selecteer een pagina

Logo & huisstijl

Website

Folder & brochure

Advertentie

Nieuwsbrief

Jaarverslag

Logo en huisstijl ontwikkelen

Logo

De herkenbaarheid van je bedrijf vergroten begint bij je logo. De kracht van een goed logo zegt al veel over de kwaliteit van jouw bedrijf. Het straalt vertrouwen uit. De juiste kleuren, de juiste typografie, de juiste ‘pay-off’, al die elementen moeten op hun plek vallen in je huisstijl. Je huisstijl komt uiteindelijk op veel plekken terug. Dat kan op je visitekaartje zijn, maar ook als belettering op je pand en/of auto. Of op je website of folder. Of in een advertentie!
Door het consequent toe te passen vergroot je de herkenbaarheid van jouw bedrijf. Dat wordt ‘corporate identity‘ genoemd.

Huisstijl

Nadat je logo is vormgegeven en goedgekeurd maak ik een start maken met het ontwikkelen van je huisstijl. Deze bestaat doorgaans uit een visitekaartje, briefpapier en een envelop. Bij een eerste voorstelronde presenteer ik standaard 2 of 3 verschillende opzetten. Hierin zitten 2 correctierondes inbegrepen. Nadat alles is goedgekeurd ontvang je deze zaken als drukwerkgeschikte PDF. Hiermee kunnen de meeste (online) drukkers uit de voeten. Laat je het drukwerk liever door mij verzorgen? Ook geen probleem; ik werk graag met lokale drukkers.

Je logo online

Grote kans dat je logo terugkomt op je website, je Facebookpagina of welk online platform dan ook. Speciaal hiervoor ontvang je de pixelversie(s) ervan. Dat kan zijn voor de favicon van je website, maar ook voor de profielfoto van je Facebook(bedrijfs-)pagina.
Heb je specifieke wensen met betrekking tot een bestandsformaat? Geen probleem, laat het ons weten en het komt in orde.

Overige variaties

Het komt soms voor dat de drukker een iets aangepaste versie nodig heeft. Stel dat je pennen laat bedrukken en je mag maar één kleur gebruiken. Of een (kleur-)verloop kan niet worden verwerkt. Geen nood; ik zorg voor een speciale variatie.

Strippenkaart

Hieronder diverse logo’s die ik heb ontworpen:

Ik heb interesse! En nu?

Samenwerkingstraject toegelicht

-1- Kennismaken

Als we elkaar nog niet kennen, plan ik graag een afspraak in. De voorkeur is omdat persoonlijk te doen. Graag kom ik bij je langs en luister ik naar je wensen. Het is ook een goede manier om vast te stellen of er een wederzijds klik is.
Tegenwoord is online afspreken natuurlijk ook een stuk eenvoudiger. Skype, Teams, Zoom of welke online gereedschap dan ook, we kunnen ze allemaal inzetten.

-2- Prijsvoorstel

Als de klik er is en de intentie tot samenwerking is uitgesproken, werk ik een prijsvoorstel uit. Die begint doorgaans met een samenvatting van de wensen zoals besproken tijdens onze kennismaking. Op die manier stellen we veilig dat ik inderdaad alles goed heb begrepen.

Ik noem mijn prijsvoorstel bewust geen offerte. Hoewel ik mijn best zal doen zo goed mogelijk mijn voorziene werkzaamheden te vangen, blijft er altijd ruimte voor bijstelling.

-3- Ontwerp

Na overeenstemming over het prijsvoorstel start ik met het onwerpen. In de meeste gevallen werk ik twee tot drie voorstellen uit. Die presenteer ik persoonlijk aan je, of online. Zoals hierboven besproken zitten daar ook correctierondes bij inbegrepen.

-4- Oplevering

Na goedkeuring ontvangt je je logo in verschillende bestandsformaten.
Afhankelijk van de gekozen drukker kan ik de bestanden aan jou sturen of rechtstreeks naar de drukkerij.

-5- Archief

Ik bewaar alle bestanden van mijn klanten op mijn lokale computer. Deze bestanden worden tevens gebackupt in de ‘cloud’.
Dit betekent dat je te alle tijde ook je logo of huisstijldragers (kostenloos) bij mij kunt opvragen.