Logo & huisstijl
Website
Folder & brochure
Advertentie
Nieuwsbrief
Jaarverslag
Folder & brochure
Naast een goede indruk laat je bij je (nieuwe) klant graag iets meer achter. Een (product-)folder is een uitstekende manier om over je producten, diensten of evenementen te vertellen. Folders zijn, zoals de naam al zegt, één of meermalen gevouwen bladen.
Ontwerp
Meestal begint het ontwerp van een folder of brochure met het logo. Het logo of de eventueel bestaande huisstijl zoals briefpapier, visitekaartjes, enveloppen et cetera vormen het vertrekpunt van het ontwerp. Heb je al een logo en/of een huisstijl? Dan werk ik daar graag mee verder.
Heb je nog geen logo? Geen probleem! Ik help je hier uiteraard graag mee.
Teksten
Heb je hulp nodig bij het schrijven van wervende teksten? Is je product of dienst erg technisch en zoek je een manier om de inhoud in begrijpelijk Nederlands te schrijven? Of is een prettig gevoel bij het lezen over jouw product of dienst juist belangrijk? Ik breng je in contact met één of meerdere tekstschrijvers aan wie ik die opdracht graag toevertrouw.
Fotografie
Niks is zo fijn dat je folder of brochure meteen al opvalt door prachtige foto’s. Eyeconic heeft een uitgebreid netwerk van fotografen. Of je nu op zoek bent naar reportagefotografie, productfotografie of juist landschapsfotografie, ik heb de juiste persoon voor je.
Valt het laten maken van foto’s niet binnen je budget, dan is er nog geen man overboord. Eyeconic heeft een groot arsenaal aan rechtenvrij stockmateriaal. Ook kun je voor een kleine vergoeding gebruikmaken van diverse, professionele, stockfotowebsites.
Drukwerk
De door jou goedgekeurde folder of brochure ontvang je als een drukklare PDF. Hiermee kunnen de meeste drukkers (ook de online drukkers) aan de slag. Laat je het drukwerk liever door mij regelen? Geen probleem. Ik werk graag met lokale drukkers. Voor zowel offset als digitaal drukwerk heb ik ‘preferred suppliers’.
Strippenkaart
Ik heb interesse! En nu?
Samenwerkingstraject toegelicht
-1- Kennismaken
Als we elkaar nog niet kennen, plan ik graag een afspraak in. De voorkeur is omdat persoonlijk te doen. Graag kom ik bij je langs en luister ik naar je wensen. Het is ook een goede manier om vast te stellen of er een wederzijds klik is.
Tegenwoord is online afspreken natuurlijk ook een stuk eenvoudiger. Skype, Teams, Zoom of welke online gereedschap dan ook, we kunnen ze allemaal inzetten.
-2- Prijsvoorstel
Als de klik er is en de intentie tot samenwerking is uitgesproken, werk ik een prijsvoorstel uit. Die begint doorgaans met een samenvatting van de wensen zoals besproken tijdens onze kennismaking. Op die manier stellen we veilig dat ik inderdaad alles goed heb begrepen.
Ik noem mijn prijsvoorstel bewust geen offerte. Hoewel ik mijn best zal doen zo goed mogelijk mijn voorziene werkzaamheden te vangen, blijft er altijd ruimte voor bijstelling.
-3- Ontwerp
Na overeenstemming over het prijsvoorstel start ik met het onwerpen. In de meeste gevallen werk ik twee tot drie voorstellen uit. Die presenteer ik persoonlijk aan je, of online. Zoals hierboven besproken zitten daar ook correctierondes bij inbegrepen.
-4- Oplevering
Na goedkeuring ontvang je de folder of brochure als drukwerkgeschikte PDF.
Afhankelijk van de gekozen drukker kan ik de bestanden aan jou sturen of rechtstreeks naar de drukkerij.
-5- Archief
Ik bewaar alle bestanden van mijn klanten op mijn lokale computer. Deze bestanden worden tevens gebackupt in de ‘cloud’.
Dit betekent dat je te alle tijde ook je folder of brochure (kostenloos) bij mij kunt opvragen.