Je Google bedrijfsprofiel beheren
Je (lokale) bedrijf beter zichtbaar maken kun je onder meer met de Google bedrijfsprofielmanager. Het kan zijn dat je dat al hebt gedaan, maar dan nog is het verstandig om er met enige regelmaat naar te kijken.
Het bedrijfsprofiel heeft om te beginnen enkele voordelen:
- Het is gratis
- Je wordt (nog) beter vindbaar op jouw locatie
- Je wordt als betrouwbaarder beschouwd dan wanneer je geen profiel hebt
Bovendien kun je dit eenvoudig zelf doen. Het kost je hooguit een beetje tijd. Iedereen die een Gmail-adres heeft, beschikt over de mogelijkheid om het bedrijfsprofiel aan te maken en/of te beheren.
Wie is ingelogd in Google kan via de 9 puntjes rechtsbovenin de pagina eenvoudig bij het beheer.
Wat kun je allemaal doen met een bedrijfsprofiel?
Om te beginnen kun je er alle praktische informatie over je bedrijf met Google delen. Denk hierbij aan je openingstijden, een link naar je website, je locatie (eventueel met plaatsmarkering). Kortom blijf up-to-date in je online aanwezigheid.
Communiceren met je klanten is ook een waardevolle eigenschap. In je bedrijfsprofiel kun je foto’s van je bedrijf en producten opnemen. En, ook heel interessant, je kunt reviews van je klanten krijgen en daarop reageren.
Een bedrijfsprofiel is dus zeker een waardevolle aanvulling voor je bedrijf. Je dient uiteraard wel rekening te houden met richtlijnen die Google hiervoor heeft opgesteld.
Zo moet je bedrijf zo worden gepresenteerd zoals dat bijvoorbeeld op je huisstijldragers, borden of andere branding wordt gebruikt.
Daarvoor verwijs ik graag naar de wat Google daar specifiek zelf over te melden heeft.
Heb je geen zin om hier zelf mee bezig te gaan? Geen probleem, Eyeconic helpt je natuurlijk graag verder.
Geïnteresseerd geraakt? Bel, app of mail me gerust. Ik kom ook graag bij je langs voor een afspraak. Die is uiteraard geheel vrijblijvend.